verzenden vanaf € 5,95 / gratis verzending vanaf € 50,- / we versturen wereldwijd / voor 13.00 uur besteld is vandaag verstuurd (houd rekening met topdrukte bij PostNL)*

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN LIVV LIFESTYLE

De Koog Texel

KvK 53375157

Btw nr : NL 187055051B02

 

Veilig betalen met Ideal

Leveren binnen 1 - 3 dagen

14 dagen herroepingsrecht

Niet goed, geld terug

We ship worldwide

Verzendkosten € 5,95 tot 30 Kg

Gratis verzenden vanaf 50 euro ( in Nederland )

 


BETALING

Verzending van de door jouw bestelde artikelen vindt plaats binnen 1 tot 3 werkdagen op volgorde na ontvangst van betaling.
Voor producten met een langere levertijd staat dit op de website vermeld en nemen wij na uw bestelling contact met u op.
Helaas kunnen wij geen bestellingen accepteren onder de € 8,95

 

Verzenden jullie elke dag van de week ?.

Nee de pakketten worden alleen verzonden op werkdagen van Maandag tm Vrijdag, in het weekend is het magazijn gesloten.

 

Is de klantenservice altijd bereikbaar ?.

De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9:00 uur tm 17:00 uur. In het weekend is de klantenservice gesloten. Voor vragen kan er altijd een email gestuurd worden naar info@livvlifestyle.nl

 

Ik ben op vakantie op Texel en wil een product bij jullie afhalen kan dit ?.

Afhalen kan altijd in overleg, maar houd er rekening mee dat het magazijn in het weekend is gesloten. Doe de bestelling op werkdagen in de week voordat je aankomt tot uiterlijk Vrijdag 13 : 00 uur, geef in het opmerkingenveld tijdens het bestellen aan dat je het product wenst op te halen op Texel, dan zorgen wij dat het product klaar ligt en maken wij een afspraak zodat het product afgehaald kan worden.

 

 

Betalen met Creditcards

Er zijn een aantal voordelen door te betalen met een creditcard, hieronder vallen Maestro (1,5%), Mastercard (2,25%), Mister Cash (1,5%), Visa (2,25%), Vpay (1,5%), Pay Pal (1,5%). Voor deze service worden de kosten aan de klant doorberekend die Livv Lifestyle moet betalen aan de bank, houd er rekening mee dat er een percentage van het totaal bedrag gerekent wordt per transactie.

1. Je hoeft je minder zorgen te maken over de betrouwbaarheid van de partij bij wie je afrekent want via een chargeback procedure kunt je de betaling gemakkelijk terug draaien als je de aankoop niet blijkt gedaan te hebben of als de weder partij, denk aan online winkels of leveranciers niet aan hun verplichtingen voldoen.

2. Ontvang je de bestelling niet door faillissement, fraude of diefstal dan is het tamelijk eenvoudig het geld retour te ontvangen, ofwel je doet een beroep op de creditcard verzekering. Meestal is het zo dat aankopen met een creditcard de 1e paar maanden gratis verzekerd zijn.


LEVERING

De koper dient direct na het ontvangen van het bestelde product (en ), deze te inspecteren op beschadiging, te kort in hoeveelheden of andere waarneembare tekortkomingen.
Eventuele gebreken dienen onmiddellijk per email bij Livv Lifestyle aangemeld te worden, uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst van het pakket.
Foutieve doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.

 

Bestellingen zullen door Livv lifestyle met zorg afgeleverd worden doch altijd binnen 30 dagen afgezien de uitzonderingen ( aangegeven op de website ) met een langere levertijd .
Indien dit niet mogelijk blijkt te zijn omdat een bestelling niet meer op voorraad is of andere redenen van vertraging dan ontvangt de koper uiterlijk binnen 1 maand na de bestelling bericht van Livv lifestyle en heeft de koper het recht de bestelling zonder kosten danwel zonder reden te annuleren.


De genoemde prijzen door Livv Lifestyle omvatten niet de transportkosten en de levering. De kosten van transport en levering worden uitzonderlijk vermeld.

De vermelde leveringstermijnen zijn niet bindend, maar worden louter als aanwijzing gegeven. Geen enkele vertraging in levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van schadevergoedingen ten voordele van de koper, behoudens in geval van opzettelijke vertraging
.


Indien een product dat niet op voorraad is door de koper wordt besteld, zal de koper bericht ontvangen van Livv lifestyle met de informatie wanneer het product vermoedelijk weer beschikbaar zal zijn, op de site vermeldt Livv Lifestyle per product de verwachte levertijd.
Let op dit is een indicatie gebaseerd op het feit dat het product bij de leverancier nog leverbaar is.
In geval van niet leveren van de producten worden de eventueel door de koper betaalde sommen terug betaald, zonder interest of andere vergoedingen.


Op de site van Livv Lifestyle staan levertijden van 2 weken – 12 weken, Livv lifestyle doet eens in de paar maanden een bestelling bij leveranciers uit Denemarken, zo kan het dus zijn dat de koper een bestelling doet en binnen 1 tot 2 weken de producten in huis heeft omdat toevalligerwijs wij net de producten van onze bestelling uit Denemarken hebben ontvangen .
Het kan ook zo zijn dat wij niet lang voor de bestelling van de koper een bestelling uit Denemarken hebben aan gekregen dat betekent dat het dan een maand of langer duurt voor dat wij wederom een bestelling plaatsen plus het aantal weken van de levertermijn .
Wel kunnen wij de koper uitsluitsel geven of het product wel of niet op voorraad is en mocht het niet op voorraad zijn in Denemarken kunnen zij daar ons een indicatie geven wanneer zij denken te kunnen uitleveren.
Vertragingen zullen aan de koper per email doorgegeven worden zodra Livv lifestyle daarvan op de hoogte is.


Leveringen worden uitgevoerd door Post.nl, voor onze verzendingen hanteren we Post.nl tarieven.


Livv Lifestyle verzend in Nederland tegen een tarief van € 5,95 bij een gewicht tot 30 KG  u ontvangt dan een automatisch via de mail een Track & Trace nummer, twee aflever pogingen uitsluitend op het huisadres met handtekening. Na 2 pogingen gaat het pakket retour naar Post.nl en zal er contact plaats vinden tussen Livv Lifestyle en de koper. Indien de koper zich niet kan verzekeren van het ontvangen van het pakket, kan de koper kiezen voor de service van ophalen van het pakket bij 2000 adressen anders dan het thuis adres.


NIEUW-NIEUW-NIEUW : via de track and trace kan de koper op PostNL tracking site of via de app de dag en of tijd van de bezorging wijzigen. Dit kan vanaf het moment dat het pakket de eerste sorteerscan heeft gekregen ( meestal is dit pas ergens in de avond zichtbaar ) tot 06.00 uur ( 's morgens ) op de dag van bezorging.


Kopers op Texel kunnen er voor kiezen het product op afspraak af te halen, zie contact.


VERZENDKOSTEN MEUBELEN - MEUBELTRANSPORT

Wanneer u bij Livv lifestyle ( klein ) meubelen bestelt zijn er 2 categorieën te onderscheiden : 1. regulier transport, 2. meubeltransport

Meubeltransport gaat op afspraak, met de klant zal in overleg een bezorgdag afgesproken worden. Er is geen mogelijkheid een dagdeel te kiezen voor bezorging, er wordt 1 dag afgesproken, de klant dient de gehele dag thuis aanwezig te zijn. Het is wel mogelijk om een 06 nr aan de chauffeur door te geven, zodat deze een half uur van te voren kan bellen, dit is vooral handig voor klanten die dichtbij huis werken. Je kunt natuurlijk ook een ander persoon inschakelen om de meubeltransport in ontvangst te nemen.

Het meubeltransport eindigt aan de voordeur op de begane grond. Klanten die in een flat wonen o.i.d. dienen zelf te zorgen voor het transport naar de 1e, 2e, 3e verdieping of hoger. Het is goed om daarvan op de hoogte te zijn en rekening mee houden ivm hulp. Natuurlijk kan er aan de chauffeur gevraagd worden of hij even kan helpen, maar houd er rekening mee dat hij dit niet verplicht is en het antwoord ook nee kan zijn.

Meubeltransport geschied alleen op werkdagen van maandag tm Vrijdag uitgezonderd feestdagen.

De kosten van dit transport bedragen € 65,- per pallet.

Meubeltransport buiten Nederland is mogelijk, maar er zal per bestelling gekeken worden naar de kosten van het vervoer, rekening houdende met de meest passende vervoersmethode, dit zal per land verschillen. Neem daarom voor bestellingen van meubilair contact op met de klanten service van Livv Lifestyle middels info@livvlifestyle.nl dan zal spoedig na de aanvraag, de klant een geheel vrijblijvende prijsopgave van meubeltransport ontvangen. Nadat de factuur in zijn geheel voldaan is, zal een bezorgafspraak gemaakt worden en het product afgestuurd worden.

PRIJZEN

Alle prijzen op de website zijn onder voorbehoud van druk en zetfouten .
Voor de gevolgen van druk en zet fouten is Livv lifestyle op geen enkele manier aansprakelijk.
Bezorgkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen, Livv lifestyle hanteert de tarieven van Post.nl .
Voor bezorging buiten Nederland gelden andere tarieven Livv lifestyle neemt na de bestelling contact op met de koper over de kosten buiten Nederland.
Afgeprijsde producten kunnen niet geretourneerd worden.

 

HET AANBOD

De aangeboden goederen worden duidelijk en naar waarheidsgetrouw afgebeeld en/of beschreven en zo volledig als de redelijkheid vereist. Indien er sprake is van een beperkte geldigheidsduur van het aanbod, wordt deze beperking duidelijk vermeld.

Elk aanbod dient zodanige informatie te bevatten, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Het aanbod vermeld de koopprijs, de levertijd, de wijze van betaling, het herroepingsrecht, de eventuele bezorgkosten als  mede eventuele andere vormen van dienstverlening. De ondernemer verbindt zich aan de klant de zaak te leveren in de omschrijving, kwaliteit en hoeveelheid als vermeld in het aanbod.

RUILEN

Ruilen is geen probleem. Meld het product aan via de klanten service - retourneren op de Homepage ( je hoeft niet te wachten op een bevestiging )en volg de retourprocedure, je ontvangt dan het aankoop bedrag van het te ruilen product retour. De bestelling van het nieuwe product geldt als een nieuwe bestelling. De verzendkosten voor deze nieuwe bestelling worden dan opnieuw in rekening gebracht.


ANNULEREN

1.De koper die de overeenkomst annuleert is een schadevergoeding verschuldigd aan Livv Lifestyle van 30 % van de aankoopsom .
Dit percentage wordt naar 50 % verhoogd indien de koper annuleert nadat Livv Lifestyle deze in kennis heeft gesteld dat de gehele of gedeeltelijke bestelling op zeer korte termijn afgeleverd gaat worden.

2.De percentages in lid 1 liggen vast, tenzij de ondernemer kan aantonen dat de schade hoger is of de klant kan aantonen dat de schade lager is.


3.Zakelijke klanten kunnen hun overeenkomst niet annuleren.


Herroepingsrecht

Het is altijd jammer als een woonproduct niet aan je wensen voldoet.
Daarom kan de koper het product zonder reden van opgaaf binnen 14 dagen na ontvangst als retour aanmelden.
De koper kan zijn retour aanmelden via de klantenservice button “retourneren “ op de homepage,
na het melden van het retour komende product is er nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.
De producten dienen in originele verpakking voorzien van labels en ongebruikt en onbeschadigd retour gestuurd te worden.
De koper dient bij de retourzending een kopie van de factuur in te sluiten.
Wanneer de koper nalaat een kopie van de factuur in te sluiten, bestaat de kans dat de verwerking van het retour aanzienlijk vertraging oploopt.


De retourverzendkosten voor retourneren binnen Nederland zijn voor rekening van de koper. Wij raden aan het verzendbewijs altijd te bewaren.

Voorkom schade en pak het product goed in. Producten die zijn beschadigd tijdens het retourtransport door onvoldoende of niet toereikende verpakking nemen wij niet retour. Dit ter beoordeling van Livv Lifestyle.

Het pakket mag gestuurd worden naar :

Livv Lifestyle

Molwerk 25

1797SE Den Hoorn

Bij retourneren vanuit andere landen dan Nederland, zij de kosten hiervoor voor de koper.

 

Klachtenregeling

1.Livv Lifestyle beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Eventuele gebreken dienen onmiddellijk per email ( info@livvlifestyle.nl ) aangemeld te worden, uiterlijk 48 uur na ontvangst van het pakket.

3. Klachten door Livv Lifestyle ontvangen worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een onvoorzienbare langere verwerkingstijd vraagt wordt door Livv Lifestyle binnen 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de koper een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht in onderling overleg niet kan worden opgelost, ontstaat er een geschil waarvoor geschillenregeling van toepassing zijn.

5. Bij klachten dient de koper zich allereerst te wenden tot Livv Lifestyle. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden, kan de koper zich wenden tot Stichting Webwinkelkeur deze zal gratis bemiddelen. Mocht er onverhoopts nog niet tot een oplossing gekomen worden  dan kan de koper zich met de klacht wenden tot Geschil Online 

De uitspraak van deze Stichting Geschil Online is bindend, zowel voor Livv Lifestyle als de koper stemmen in met deze bindende afspraak.

Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de koper betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.

Tevens is het mogelijk de klacht aan te melden via het Europees ODR platform

6. Een klacht schort de verplichtingen van Livv Lifestyle niet op, tenzij Livv Lifestyle schriftelijk anders aangeeft.

7. Indien de klacht gegrond wordt bevonden door Livv Lifestyle, zal Livv Lifestyle naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

AANSPRAKELIJKHEID

Livv Lifestyle is nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de koper of anderen.
Livv Lifestyle is nooit aansprakelijk voor gevolg of bedrijfsschade, indirecte schade of winst -of omzetderving.
Indien Livv Lifestyle om welke redenen dan ook, gehouden is enige schade te vergoeden dan zal de schadevergoeding nooit meer bedragen dan het bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of dienst waardoor de schade is veroorzaakt.
Livv Lifestyle is niet aansprakelijk voor eventuele voorkomende fouten, onjuistheden, misverstanden, vertragingen of niet duidelijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van gebruik van internet of enig ander electronisch communicatiemiddel in het verkeer tussen verkoper en koper.
Het is mogelijk dat Livv Lifestyle op haar website links opneemt naar andere internetsites.

Dergelijke links zijn louter informatief, Livv lifestyle is niet verantwoordelijk voor de inhoud van internetsites waarnaar verwezen wordt of het gebruik dat daarvan gemaakt kan worden.

 

 

SCHADEVERGOEDING

De zakelijke klant kan de onderneming nimmer aansprakelijk stellen voor enige directe of indirecte schade met inbegrip van schade aan derden, winst- en omzetderving, schade van medewerkers van de zakelijke afnemer en/of immateriële schade.

 

GARANTIE

1.De geleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de klant op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten. Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik, voor zover dit door partijenbij het sluiten van de overeenkomst is voorzien.

2. De ondernemer staat er voor in dat de geleverde zaak voldoet aan de in het aanbod vermelde specificaties. Indien de levering van een besteld goed onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zodanige inspanningen verrichten als de redelijkheid en billijkheid met zich meebrengen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.

3. De ondernemer is jegens de klant ervoor verantwoordelijk dat de door fabrikant afgeleverde zaak nij aankoop toegezegde garantie behoorlijk wordt nagekomen.

De wettelijke garantie van 1 jaar is op onze meubelen van toepassing, enkel bij aantoonbaar gebruik binnenshuis en voorzien van een aankoopbewijs. Een aantal meubelen zijn geschikt voor buitengebruik maar zal de levensduur van het product drastisch negatief beïnvloeden. Daarom kan Livv op gebruik van meubelen buitenshuis geen garantie geven.

 


PERSOONSGEGEVENS / PRIVACY

Indien u een bestelling plaatst bij Livv Lifestyle dan worden uw gegevens opgenomen in het klantenbestand tevens ontvangt u dan automatisch een nieuwsbrief van Livv Lifestyle, wanneer u hiervan geen gebruikt wilt maken kunt u zich in de eerste nieuwsbrief onderaan afmelden.
Livv Lifestyle houdt zich aan de Wet Peroons Registratie en zal uw gegevens nimmer verstrekken aan derden ( zie onze privacy policy ).


 

OVEREENKOMST

Livv Lifestyle houdt zich ten allen tijden het recht voor om zonder opgave van redenen bestellingen of opdrachten niet te accepteren of uitsluitend te accepteren onder verzending onder rembours of vooruitbetaling.
Wanneer na 5 dagen Livv Lifestyle geen vooruitbetaling heeft ontvangen van de koper behoudt Livv Lifestyle het recht om de bestelling op de 6e dag na bestelling, deze te annuleren.

 

CADEAUBON

Een tegoed bon of cadeaubon verliest zijn geldigheid na 1 jaar van afgifte van de bon op voorwaarde dat de afgifte datum op de tegoed / cadeaubon is vermeld.


 

OVERMACHT

Livv Lifestyle is niet aansprakelijk wanneer door gevolgen van onmacht zij haar verbintenissen niet kan nakomen.
Onder onmacht wordt verstaan staking, brand, bedrijfsstoring, energiestoring, en niet tijdig leveren van leveranciers .
Tevens wordt onder overmacht verstaan storing in een netwerk of verbinding of het op enig moment niet beschikbaar zijn van een website.


 

COPYRIGHT

Het is verboden om zonder toestemming van Livv Lifestyle tekst of beeld materiaal over te nemen, publiceren of voor enig ander doeleinden te gebruiken.